سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با چند جک توراتی چطورید؟

تلمود بسیاری از صفت های انسانی و یهودی را به خداوند نسبت می دهد
با این برداشت
به عقیده آنها خداوند معصوم نیست
خداوند روزانه دوازده ساعت کار می کند
 سه ساعت اول را به تلاوت تورات می پردازد، در سه ساعت دوم به حکومت درعالم هستی می پردازد، و سپس کرسی قضاوت را رها می کند و بر کرسی .... کلیک کنید رحمت می نشیند و در سه ساعت سوم به رزق و روزی دادن همه موجودات از بزرگترین حیوانات تا کوچکترین آنها می پردازد و در سه ساعت آخر به تفریح و بازی با ماهیان و نهنگ ها سرگرم می شود.
در تلمود خداوند به قوم برگزیده خویش تعصب بسیار دارد و از این که یهودیان را در بدبختی و فلاکت رها کرده، اظهار پشیمانی می کند و بر سر و صورت خود سیلی می زند و می گرید.
و او از زمانی که دستور تخریب معبد را داد ، اندوهگین و پشیمان است و از بازی کردن با ماهیان که تسلی بخش وی بودند، باز ایستاده است و در شب همچون شیر می غرد و و به خاطر پیروزی ملت خویش قهقهه می زند و...
به گفته یکی از خاخام ها:
هرگاه خداوند با مسئله یا مشکلی برخورد کند که حل آن در آسمان ممکن نباد با خاخام های زمینی به مشورت می پردازد...
ارتباط انزواجویی با حلول گرایی در موضوع برگزیدگی نمایان می شود.
چنان که در تلمود آمده است، خداوند از این روی یهودیان را برگزیده اند که ایشان نیز خداوند را برگزیدند و این عبارت بیانگر برابری میان خداوند و ملت است «بن گوریون این عقیده را بارها با رضایت کامل بیان کرد و این عبارت اساس فلسفه بوبر را تشکیل می دهد»
نویسندگان تلمود از علت تشبیه یهود به درخت زیتون پرسیده اند و پاسخ های زیر ارائه شده است:
1- همان گونه که درخت زیتون برگ هایش را از دست نمی دهد، هرگز تمامی یهودیان در این جهان یا جهان دیگر از بین نمی روند.
2-همچنان که تولیئد روغن زیتون بعد از فشردن دانه های ان صورت می گیرد، اعضای قوم اسرائیل نیز تنها پس از تجمل رنج و عذاب به راه درست باز می گردند.
2- همان گونه که روغن زیتون با مواد دیگر مخلوط نمی شود، امکان ندارد بنی اسرائیل هم با دیگر ملت ها مخلوط شود و تلمود مدعی است که روح خداوند جزئی از روح ملت است، همان گونه که فرزند جزئی از روح مادر خویش است، بنابراین هرکسی که به حقوق یک یهودی تجاوز کند، گویا به عزت و جلال خداوند تجاوز کرده است و هرکس با بنی اسرائیل دشمنی ورزد و یا آنان را ناپسند شمرد، گویی با خداوند دشمنی کرده و او را ناپسند شمرده است.
به ویژه آن گاه که بدانیم خداوند هنگامی که آنان در سرزمین موعود بودند در میان ایشان می زیسته و شخینا(نمود و تجلی زنانه خداوند) هنگامی که آنان به خارج از سرزمین موعود تبعید شدند، با ایشان باقی ماند، زیرا موسی این را از خداوند خواسته بود.
این گرایش انزواجویانه و خود برتربینی در بیشتر صفحات تلمود که آکنده از دستورهایی علیه غیر یهودیان است دیده می شود.
« مخصوصا سفر عفوده زارا یا بت پرستی» که معتقد است تنها یهودیان به بهشت می روند... این که خداوند غیر یهودیان را به شکل انسان آفرید تنها بدین سبب بود که آنان لایق خدمت گذاری یهودیان باشند که همه جهان هستی به خاطر آنان آفریده شده.
در محاکم قضایی شهادت غیر یهودی جز در موارد اندک - پذیرفته نیست و اگر به شخصی آزاری برسد ، مهم این است که دقیقا مشخص شود که آیا این فرد یهودی است یا غیر یهودی؟
در مسائل طهارت به طور کلی غیر یهودی ها نجس شمرده می شوند« در مورد یهودیان عکس این قضیه صادق است»
و..........
بقیه این مطالب خنده دا ر  را ان شاالله در پست های بعدی و برای ادخال سرور در قلوب مومنین خدمتتان ارائه خواهم کرد.